sohbetleri 14 — ŞEHİDLERİN MAKAMI

Şimdi sohbet ayetimize devam edelim:
Ve Allah(-u Teala) Hazretlerinin yolunda öldürülenler hakkında ölüler demeyin.Bilakis (onlar) diridirler, fakat siz (onların hayatını) hissedemez, (anlayamaz) sınız.”

Bu ayeti kerime, Bedir muharebesindeki şehitler hakkında nazil olmuştur.Bu harpte ölen kimselerin arkasından:”Dünya nimetlerinden ve lezzetlerinden istifade edemez oldular” dediler.Cenab-ı Hak bu ayeti kerimeyi inzal buyurarak aslında onların diri olduğunu beyan etti.
Fakat bu diriliğin nasıl olduğu hususunda alimler ihtilaf etmişlerdir.Selef-i Salihinin çokları bu hayatın ruh ve cesetle olduğu görüşüne gitmişler, ancak biz bunun şeklini bilemeyiz demişlerdir.Bazılarına göre ise, bu ayetin manası:”Onlar amellerinin sevabının kesilmemesi hususunda diriler gibidir, demektedir.
Çünkü onlar Mevla Teala Hazretlerinin dinine yardım yolunda öldürüldüler.Din dünya üzerine galip olduğu ve Allah-u Teala yolunda muharebe eden bir kişi bulunduğu müddetçe bunun sevabı onlara yazılmaktadır.Zira bu sünneti ilk olarak onlar başlatmışlardır.

Cabir İbn-i Abdullah (Radıyallahu Anh) ‘den rivayet ediliyor:

Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bir gün bana baktı ve:”Ey Cabir! Seni mahzun görüyorum”. buyurdular.Ben:”Ey Allah’ın Resulu babam şehid oldu.Arkasından borç ve kalabalık bir aile bıraktı” dedim.
Bunun üzerine Allah’ın Resulu ”Ya Cbir! Sana haber vereyim ki Allah hiç kimseyle perde arkasından olmaksızın konuşmamışken, babanla yüzyüze konuştu ve ona:İste benden vereyim buyurdu.Baban ”Ya Rabbi! beni tekrar yaratta ikinci bir defa şehit olayım” dedi
Allah-u Teala Hazretleri:”Bu mümkün değil.Onlar bir daha dünyaya dönmezler emri benden sebkat etti (geçti).” buyurdu.Cevaba karşı baban:”Öyleyse ya Rabbi bunuarkamda kalanlara haber ver Allah azze ve  celle Hazretleri de ”bunu yaparım” buyurarak şu ayetleri inzal ettidevamı için ->>

Allah yolunda öldğrğlenleri ölüler zannetme.Bilakis onlar diridirler, Rableri katında rızıklandırılırlar”(Ali imran 169)

Ve onlar Allah’dan bir nimet ile bir fazl ile müminlerin mükafatını Allah’ın elbette zayi etmeyeceği müjdesiyle sevinirler”(Ali İmran 171)

Bu ayeti celilere şehitlerin ne kadar yüksek mertebelere ve sevinçli bir hayata nail olduklarını bizlere göstermektedir.

Nefahatül Üns kitabında İbni Farıd Hamevi Hazretlerinin oğlu Seyyid Kemalettin Muhammed’den şöyle bir olay nakledilir:
”Bir gün Mısır medreselerinden birine gittim.Medresenin kapısında yaşlı bir bakkal vardı.Gördüm ki abdest alıyor.Ama şeriat emirlerine göre düzenli bir şekilde değil.Önce kollarını yıkadı, sonra ayaklarını yıkadı, sonra başını mehetti, sonrada yüzünü yıkadı.İçimden geçirdim ki:Bunca zamandır medrese kapısında bunca fakihler içinde daha bir abdest almasını öğrenememiş.
Bunun üzerine o yaşlı adam hemen bana bakıp şöyle dedi:”Ey Ömer sana olacak fetih hicazda Mekke’de olacaktır.Oraya git.Sana gelecek gönül açıklığı zamanı gelmiştir.”
O zaman anladım ki o adam, Allah’ın veli kullarındandır.O şekilde tertipsiz abdest alması da halini gizlemek içindir.
Hemen yanına gidip şöyle dedim:Ey seyyidi! Ben nerede, Mekke nerede! Nasıl gideyim, yoluda bilmiyorum.Hemen eli ile işaret edip şöyle dedi:İşte Mekke önünde..Bakıp Mekke’yi gördüm.Sonra Mekke’ye yöneldim.Mekke benim gözümden kaybolmadı.Fetih kapılarıda bana açıldı.Tam 15 sene Mekke’de kaldım.5 vakit namaz için Harem-i Şerifte hazır oldum.
Bir gün o yaşlı bakkalın sesi kulağıma geldi –Ey Ömer Kahire’ye gel, ölümüme hazır ol!-Hemen acele oraya gittim.Baktım ölüm döşeğinde.Kendisine selam verdim.Selamımı aldı.Bana birkaç dinar verdi.-Bununla teçhizimi, tekfinimi, yaparsın dedi.Daha sonra tabutumu taşıyanlara bir dinar ver falan yede tabutumu bırak, orada bekle.Dağdan bir kimse inecek namazımı onunla kılarsın.Ondan sonra yüce hakkın emrini bekle.”
Vefat ettiği zaman vasiyetlerini yerine getirdim.Tabutunu dediği yere bıraktım.Gördüm ki dağdan bir kimse aşağı doğru iniyor.Geldi ve şöyle dedi:-Ey Ömer ileri gelde namaz kılalım.Namazdan sonra büyük yaradılışlı bir kuş aşağı indi.Tabutu yutup diğer kuşlara karıştı.Hepsi tesbih ederek uçup gittiler.Bu hale çok şaşırdım.
O kimse dedi ki:-Ya Ömer işitmedin mi ”şehidlerin ruhları cennette istedikleri yerde uçarlar.Bunlar kılıç şehidleridir.Muhabbet şehidlerine gelince bunların cesetleri ve ruhları bir yeşil kuşun içindedir.Bu da onlardandır Ya Ömer

İşte Allah yolunda, Allah’da fani olmak suretiyle ölenlerin mükafatı budur.Allah yoluna canımızı feda etmeye bakalım.Din için mücadele etmekten çekinir, gerektiğinde canımızı vermekten korkarsak kafirler bize galip olur.
Bir çoban, aslanların ve kurtların olduğu bir vadide sürünün başında uyursa, onun yerine aslanlar, kurtlar çobanlık eder.Aşte biz bu uyuyan çoban gibi olduk.Allah (Celle celaluh) bizi uyandırsın.
Cenab-ı Hak şöyle buyurmaktadır:
Ey iman edenler size öyle bir kazanç göstereyim mi ki, sizi acıklı bir azabtan kurtarıversin.”(saf suresi:10)

Düşmanların bizim dinimize saldırmasından daha büyük bir azab-ı elim mi var? Çocuğun gözünün önünde namaz kılmaz. Bundan daha büyük azab-ı elim olur mu?

Allah’a(celle celalühü) ve resulüne iman edip mallarınızla,canlarınızla Allah yolunda cihat ederseniz. Bu sizin için daha hayırlıdır eğer bilirseniz.”(saf suresi:11)

Cihat, İslamın en üstün noktası olduğundan dolayı bu mertebeye  ulaşanlar, dünyadaki cihat etme şan ve şereflerinin yanında cennetede en yüksek dereceleri elde edeceklerdir.Onlar her iki dünyada da yüce kişilerdir.

Eğer böyle yaparsanız ne olur biliyormusunuz?
Allah(celle celalühü) günahlarınızı bağışlar ve sizi altından ırmaklar akan cennetlere adn cennetlerindeki güzel ve hoş saraylara koyar. İşte bu en büyük kurtuluştur.”(Saf suresi:12)

Başka (bir müjde daha ) var ki onu seveceksiniz. Allah’dan bir zafer ve yakın bir fetihtir. Ve mümünlere müjdele“(Saf suresi:13)

Ya Rabbi! Okumasını,dinlemesini nasip ettiğin gibi tatbikinide nasip eyle. Bu nimetlere mazhar olmak en büyük saadettir.
sohbetleri 14 — ŞEHİDLERİN MAKAMI

Bir Cevap Yazın

