Bedir Günü Babasının Cesedinin Çukura Sürüklendiğini Gören Ebû Huzeyfe’nin Hâli

Bedir Günü Babasının Cesedinin Çukura Sürüklendiğini Gören Ebû Huzeyfe’nin Hâli


– ALLAH’ın Rasûlü Bedir’de öldürülenlerin çekilip kuyuya atılmasını emretti. Onlar kuyuya atıldılar. Sonra kuyunun üzerinde durup

“Ey kuyu ehli! Rabbinizin vaad ettiğini hak olarak buldunuz mu? Kesinlikle ben Rabbimin bana vaad ettiğini hak olarak buldum!” dedi. Ashab

“Ey ALLAH’ın Rasûlü! Ölü olan bir kavme hitab mı ediyorsun?” dediler. Peygamber cevap olarak

“Onlar Rablerinin onlara vaad ettiğinin hak olduğunu biliyorlar” dedi. Ebu Huzeyfe b. Utbe’yi, Hz. Peygamber babası kuyuya atılmak üzere yerde çekilirken gördüğünde, onun yüzündeki hoşnudsuzluğu anladı ve

“Ey Eba Huzeyfe! Sanki sen gördüğün manzaradan hoşlanmadın?” dedi. Ebu Huzeyfe

“Ey ALLAH’ın Rasûlü! Benim babam önder bir insandı. Umardım ki, Rabbim onu İslâm’a hidayet etsin. Fakat hadise cereyan ettikten sonra beni mahzun bıraktı” dedi. Hz. Peygamber, Ebu Huzeyfe’ye güzel dualar etti.

Bedir Günü Babasının Cesedinin Çukura Sürüklendiğini Gören Ebû Huzeyfe’nin Hâli

Bir Cevap Yazın

